Własna agencja marketingowa, jak ją założyć i prowadzić?

Popyt na usługi marketingowe rośnie. Spowodowane jest to poniekąd rosnącą konkurencją. Każdy przedsiębiorca prowadząc kampanię reklamową, stara się zdobyć jak największą ilość klientów. Pomocna w tej kwestii okazuje się agencja oferująca usługi z zakresu marketingu. Czy można ją samodzielnie założyć? Czym zajmuje się agencja marketingowa? Czas znaleźć odpowiedź na to pytanie.

zdjęcie: Materiał Zlecającego

Własna agencja marketingowa

Tworzenie własnej kampanii marketingowej wymaga nie lada zaangażowania i kreatywności. W szczególności, jeżeli weźmie się pod uwagę rosnącą stale konkurencję. To jednak dowodzi temu, że specjaliści od PR i wszystkiego co jest z tym związane, będą mieli pełne ręce roboty. Oto kilka wskazówek, którym marzy się posiadanie własnej agencji marketingowej.

Agencja marketingowa vs. agencja reklamowa

Obydwa te sformułowanie stawiane są równoznacznie. Jednak jest to błąd, który wynika poniekąd z niewiedzy osób, które na co dzień nie mają do czynienia z marketingiem. Reklama to tak naprawdę pewien element, który wchodzi w skład szeroko pojętego marketingu. Agencja reklamowa może więc zaoferować swoim klientom węższy zakres usług, jak np. produkcja konkretnych gadżetów, wizytówek, itd. Zdecydowanie bardziej opłaca się otworzyć agencję specjalizującą się w szeroko pojętym marketingu, aby móc swoim klientom zaoferować szeroki wachlarz usług.

Aczkolwiek, osoby samodzielnie rozpoczynające działalność, mogą chwilowo skupić się tylko na reklamie. Z czasem, kiedy ich pozycja na rynku stanie się bardziej pewna, mogą oni pomyśleć o poszerzeniu swojego wachlarza usługowego, zapraszając do współpracy kolejnych specjalistów z branży marketingowej. Dla takich osób będzie to bezpieczniejsza opcja.

zdjęcie: Materiał Zlecającego

Rejestracja agencji marketingowej, czyli czas na rozpoczęcie działalności

Jak to bywa w przypadku każdej działalności gospodarczej, tak również w przypadku agencji marketingowej, należy ją zarejestrować. Wystarczy wejść na https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy, aby móc uzyskać w tej kwestii fachowe wsparcie.

Należy mieć świadomość co do tego, że prowadzenie tego typu firmy, narzuca konieczność znajomości określonych przepisów prawa. Część z nich określa ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Młody przedsiębiorca nie będzie musiał posiadać koncesji, czy też innych zwolnień. Jednak znajomość pewnych norm jest koniecznością, aby móc prowadzić własną firmę ze spokojem.

O czym należy pamiętać? Agencja marketingowa nie może zostać spółką jawną. Ta forma dedykowana jest tylko dla tych osób, które można zaliczyć do grona tzw. wolnych zawodów. Dla agencji dedykowane są następujące formy:

spółka jawna,

spółka cywilna,

spółka z o.o.,

jednoosobowa działalność gospodarcza.

Spółka cywilna i jednoosobowa działalność gospodarcza wymusza konieczność złożenia wniosku CEIDG-1 w urzędzie miasta.

Prowadzenie księgowości dla agencji marketingowej

Pieniądze, wydatki, zyski, itd., - temat ten odnosi się tak naprawdę do każdego przedsiębiorstwa. Tylko że w przypadku agencji marketingowej finanse wciąż są "obracane", ponieważ szuka się nowych możliwości reklamowych, marketingowych. Zapanowanie samodzielnie nad tym wszystkim jest niemożliwe. W szczególności, jeżeli ktoś nie posiada specjalistycznej wiedzy w tym temacie. To dlatego z góry należy znaleźć specjalistów, którzy będą potrafili zapanować nad kwestiami księgowymi. Jest to ważne z kilku punktów widzenia. Po pierwsze - księgowość w Polsce musi być prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Po drugie - dzięki takim osobom łatwiej będzie oszacować koszta poniesione na konkretny cel, a w szczególności zyski.

Na stronie https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-agencji-reklamowych można znaleźć niezbędne informacje odnośnie tego, która z form prowadzenia księgowości będzie najlepsza dla osób, jakie będą specjalizować się w marketingu.

Nikogo już nie dziwi agencja marketingowa online, która może nawiązać współpracę z klientami z innych miast. Podobnie jest w przypadku księgowych, które także można wykorzystać dzięki zasięgowi internetu. Niezbędne informacje można znaleźć na https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-online.

zdjęcie: Materiał Zlecającego

O czym nie można zapomnieć prowadząc agencję marketingową?

Na pewno o tym, aby podejmować świadome i przemyślane decyzje. Dzięki temu będzie można wykazać się głową do interesów. Przydać się mogą także narzędzia, które będą wpływać na ułatwienie podczas wykonywania codziennych obowiązków. Wśród takich produktów można znaleźć Fimbee - program komputerowy, który pomaga w zarządzaniu różnymi projektami, jakich w agencji nie brakuje. Warto wejść na https://firmbee.com/pl/narzedzia/zarzadzanie-projektami, aby móc zapoznać się z informacjami na ten temat. Fimbee zalicza się do jednych z najpopularniejszych, jeżeli chodzi o młode agencje marketingowe.

Własna agencja marketingowa ma naprawdę duże szanse na to, aby przetrwać. Wystarczy wykazać się odpowiednią chęcią do działania i głową pełną różnych pomysłów.

Drogi Użytkowniku,

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych dotyczących przetwarzania danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się, począwszy od 25 maja 2018 roku. Klikając przycisk "PRZEJDŹ DO SERWISU" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, przez Wydawnictwo "Dziennik Policki" Gracjan Broda, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies wykorzystywanych w celach statystycznych i umożliwiających prawidłowe korzystanie z portalu dziennikpolicki.pl - Regionalny Portal Informacyjny.