Nagłówek Dziennika Polickiego
reklama

Influencer marketing – czy to przełom?

Media społecznościowe nie tylko zrewolucjonizowały sposób komunikacji międzyludzkiej, ale również stworzyły influencerów. Za sprawą tego typu platform każdy może stać się kimś rozpoznawalnym i zacząć zarabiać dzięki swojemu wpływowi. Chętnie wykorzystują to marki, współpracując z influencerami. Czy jednak influencer marketing nadal się opłaca? Sprawdź!

Influencer Marketing

Na czym polega influencer marketing?

Influencerem można nazwać każdą osobę, która ma wpływ pewnym środowisku. To słowo utożsamia się jednak przede wszystkim z twórcami internetowymi działającymi na różnych platformach społecznościowych. Gdy influencer pokazuje w swoich kanałach jakikolwiek produkt, zainteresowanie nim wzrasta. Co więcej, wiele osób traktuje swoich ulubionych twórców jak bliskich znajomych czy członków rodziny, ufając ich rekomendacjom. Już jakiś czas temu dostrzegli to marketerzy, którzy rozpoczęli trend związany ze współpracą z influencerami.

W praktyce influencer marketing może przyjmować różne formy. Początkowo opierał się na prostych lokowaniach produktu i recenzjach. Te metody są stosowane do dziś, ale twórcy często stają się też ambasadorami marek, promując je w różnych kanałach komunikacji i na wiele sposobów. Zdarza się również, że influencerzy użyczają markom swojego wizerunku, pojawiając się na opakowaniach. Coraz częściej powstają też produkty i całe kolekcje stworzone we współpracy z konkretnym twórcą.

Czy influencer marketing jest skuteczny?

Prowadzone na ten temat badania pokazują, że influencer marketing może być bardzo skuteczny, ale pod pewnymi warunkami. Zaletą wykorzystania tej metody promocji marki jest na pewno to, że wielu influencerów cieszy się zaufaniem swoich odbiorców, którzy liczą się z opiniami swoich ulubionych twórców. Ich znaczenie dodatkowo wzrosło w pandemii, kiedy ruch w social mediach zdecydowanie się zwiększył. W tym okresie pojawiły się też nowe postacie, którym udało się zebrać duże grono odbiorców.

W influencer marketingu bardzo ważne jest jednak dopasowanie do grupy docelowej. Niestety nieudane kampanie tego typu wcale nie są rzadkością, a czasami prezentują się wręcz komicznie. Reklamy u twórców internetowych czasami pojawiają się bez żadnego kontekstu i w zupełnym oderwaniu od ich zwyczajowego contentu. Co więcej, proponowane produkty czasami zupełnie nie zgadzają się z profilem odbiorcy danego twórcy. Dlatego chcąc prowadzić influencer marketing, należy się do tego solidnie przygotować. Pomoże też wyspecjalizowana w tego typu działaniach agencja, taka jak Fabryka Marketingu.

Influencer marketing – czy nastąpił przełom w branży?

Ostatnimi czasy coraz więcej mówi się o tym, że rynek influencerów jest przepełniony. Coraz więcej osób zdobywa duże zasięgi. Ponadto problemem bywa małe zaangażowanie publiczności niektórych twórców. Znane są też przypadki kupowania obserwatorów. Czy to jednak oznacza, że influencer marketing się kończy? Absolutnie! Ze współpracy z twórcą internetowym nadal można czerpać duże korzyści, ale trzeba robić to umiejętnie. Szczególnie ważny jest dobór osób do współpracy – a w szczególności dopasowanie grupy docelowej. Na znaczeniu zyskują też twórcy o nieco mniejszych zasięgach, ale za to cieszący się większym zaufaniem i zaangażowaniem odbiorców. Prowadzone z nimi kampanie często są znacznie skuteczniejsze!

Autor: Materiał Zlecającego, Foto: Materiał Zlecającego

Drogi Użytkowniku,

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych dotyczących przetwarzania danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się, począwszy od 25 maja 2018 roku. Klikając przycisk "PRZEJDŹ DO SERWISU" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, przez Wydawnictwo "Dziennik Policki" Gracjan Broda, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies wykorzystywanych w celach statystycznych i umożliwiających prawidłowe korzystanie z portalu dziennikpolicki.pl - Regionalny Portal Informacyjny.