Nagłówek Dziennika Polickiego
reklama

Projekt Portu Police z dofinansowaniem Unii Europejskiej

Wśród projektów wybranych do dofinansowania przez Unię Europejską znalazł się projekt zgłoszony przez Port Police, który jest częścią Grupy Kapitałowej Grupa Azoty. Projekt „Wzmocnienie trwałości sieci kompleksowej poprzez zwiększenie dostępności i efektywności Portu Police” obejmuje m.in. budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police.

Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A.

na zdjęciu: członek Zarządu Grupy Azoty Police Anna Tarocińska, prezes Portu Police Andrzej Łuc

– Jako Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police realizujemy strategię rozwoju portu, dzisiaj można powiedzieć, że jest to cały kompleks portowy – mówiła członek zarządu Anna Tarocińska.

Planowane prace zwiększą dostępność do portu od strony lądu i od strony morza oraz zwiększą jego wydajność przeładunkową. Rozwój Portu zwiększy potencjał Grupy Kapitałowej Grupy Azoty, w tym również jej największej inwestycji Polimery Police.

– Umowa o dofinansowanie przewiduje przekazanie środków finansowych na dwa zadania inwestycyjne. Pierwsze zadanie to opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane dla projektu, które dotyczy połączenia kolejowego z Portem w Policach – mówił prezes Portu Police Andrzej Łuc.

Realizacja projektu otworzy drogę do realizacji prac inwestycyjnych w zakresie połączenia kolejowego Portu Morskiego Police z budowaną linią kolejową nr 437 oraz utworzenia nowych bocznic kolejowych na terenie Portu.

– Port w Policach jest czwartym co do wielkości portem w Polsce. (…) Ale jest jedynym portem, który przeładowuje niemalże 2 miliony ton towarów, a który nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego – podkreślił prezes Portu Police Andrzej Łuc. – Dzięki dofinansowaniu jesteśmy w stanie przygotować stosowny dokument techniczny z zakończonym studium wykonalności, aby móc później przejść do etapu budowlanego – dodał.

Drugie zadanie inwestycyjne to opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie poprawy dostępu do terminalu od strony lądu oraz rozbudowa nabrzeża ciężkiego uniwersalnego o planowanej długości 300 metrów, dzięki czemu łączna długość nabrzeża ciężkiego w porcie wyniesie docelowo 715 metrów.

– Powstanie tego nowego nabrzeża pozwoli zwiększyć możliwości, potencjał przeładunkowy portu w Policach. Nowy terminal to nowe statki, nowe przeładunki, rozwój regionu – mówił prezes Portu Police Andrzej Łuc.

Projekt został wybrany w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w perspektywie finansowej 2021-2027. Jego całkowity koszt to 3 477 582 euro, a uzyskane dofinansowanie unijne to blisko 1,74 miliona euro.

Autor: Gracjan Broda, Foto: Gracjan Broda

Drogi Użytkowniku,

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych dotyczących przetwarzania danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się, począwszy od 25 maja 2018 roku. Klikając przycisk "PRZEJDŹ DO SERWISU" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, przez Wydawnictwo "Dziennik Policki" Gracjan Broda, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies wykorzystywanych w celach statystycznych i umożliwiających prawidłowe korzystanie z portalu dziennikpolicki.pl - Regionalny Portal Informacyjny.