reklama:
  • #Region
  • Opublikowano:

Niedługo ruszy przetarg na przebudowę Węzła Głębokie

Już niedługo zostanie ogłoszony przetarg na przebudowę węzła przesiadkowego Głębokie wraz z pobliskim skrzyżowaniem al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową. Właśnie zakończyły się prace nad dokumentacją konieczną do uruchomienia procedur przetargowych.

- Dokumenty dotyczące Węzła Głębokie wysłane do Europejskiego Biuletynu Zamówień Publicznych. Lada moment pojawi się przetarg– napisał w mediach społecznościowych Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

W ramach inwestycji, która będzie prowadzona przez nową spółkę Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., powstanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi door to door, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowany poprzez panele słoneczne.

Generujące obecnie korki skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową zostanie zastąpione rondem turbinowym, które okalać będzie chodnik z oddzieloną od niego drogą dla rowerów. Ścieżki rowerowe powstaną również na fragmentach dróg dojazdowych do ronda – wyremontowane zostanie około 300 metrów ul. Zegadłowicza (od ul. Kąpieliskowej), ul. Miodowa na odcinku od restauracji i wjazdu na nową pętlę do skrzyżowania oraz około 1,8 km ul. Kupczyka. Remontu doczeka się również fragment al. Wojska Polskiego. Na remontowanych odcinkach powstaną ścieżki rowerowe, które zostaną włączone do sieci istniejących już ciągów.

Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych. Na wykonanie wszystkich prac przyszły wykonawca będzie mieć dwa lata od dnia podpisania umowy. Kosz inwestycji szacowany jest na około 60 milionów złotych.

Projekt objęty będzie dofinansowaniem w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Autor: Jakub Siusta, Foto: materiały prasowe