- Wiadomości
- Opublikowano:
Można już składać wnioski o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Dobra
Do 31 marca mieszkańcy gminy Dobra mogą składać wnioski na dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest w 2021 roku.

– Sposób realizacji wniosków będzie uzależniony od wielkości pozyskanego przez gminę na 2021 rok dofinansowania, bądź środków zabezpieczonych na ten cel w budżecie gminy – tłumaczy Teresa Dera, wójt gminy Dobra.
O pomoc mogą ubiegać się osoby fizyczne, posiadające tytuł prawny do nieruchomości na terenie gminy Dobra, a także wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie oraz przedstawiciele kościoła. Co istotne w budynku nie może być prowadzona działalność gospodarcza.
Przedsiębiorcy mogą z kolei ubiegać się o dofinansowanie na usuwanie wyrobów zawierających azbest w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
W ramach zadania gmina Dobra planuje pokryć w całości koszty związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem pokryć dachowych z eternitu oraz usunięciem materiałów zawierających azbest składowanych na posesji.
– Odbioru, transportu i przekazania do utylizacji dokona firma wybrana w drodze zapytania ofertowego lub przetargu – informuje Teresa Dera.
Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Dobra przy ul. Szczecińskiej 16a w Dobrej lub w Urzędzie Gminy Dobra przy ul. Lipowej w Wołczkowie.
Autor: Gracjan Broda, Foto: Gracjan Broda